Avrupa Birliği’nin finansal desteğiyle Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü (MEB MTEGM) ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) iş birliğinde, Expertise France ve EDUSER tarafından yürütülen İstihdam için Mesleki Eğitim Programı (İMEP) kapsamında gerçekleştirilen “İş Fikri Yarışması Final Etkinliği” 27-29 Şubat tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirildi.
İş Fikri Yarışması’na 12 ilden 102 takım başvurdu. Daha önce okullara gönderilen İş Fikri Yarışması Uygulama Çerçevesinde yer alan değerlendirme kriterlerine göre bağımsız değerlendiricilerin yaptığı puanlamalar neticesinde en yüksek puanı alan 12 takım final etabına katılmaya hak kazandı.
Yaratıcı fikirleri teşvik etmek ve çırak öğrencilerin iş kurma konusunda kapasitelerini geliştirmek için düzenlenen İş Fikri Yarışması’nda sosyal faydayı önemseyen, çıraklık eğitimi kapsamında beceri, yenilikçi yöntem, teknik veya araçlara dayalı yenilikçi iş fikirleri geliştiren finalist takımlar seçildi. Bu takımlar fikir geliştirme, eğitim ve mentorluk içeren 3 günlük final etkinliğine katılmaya hak kazandı.
Herkesin Kazandığı Süreç
Final etkinliğinde finalist takımlara yönelik yenilikçi, dönüştürücü ve kapsayıcı başlangıç fikirlerinin geliştirilmesine destek olmak için 3 günlük eğitim kampı düzenlendi. Bu süreçte çırak öğrencilerin iş fikri aşamasından iş planları oluşturabilecek aşamaya geçebilmeleri için gerekli kapasitenin yaratılması amaçlandı. Eğitimler ve mentorluk hizmetlerinin yanı sıra çırak öğrencilerin birbirleri ve benzer alandaki uzmanlar ile fikir alışverişinde bulunmalarına imkân sağlayan etkinlik; öğrencilere planlama, araştırma, prototipleme, iş modeli kurma gibi konularda verilen eğitimlerle iş fikrinin uygulamaya dönüştürülebilmesi için ihtiyaç duydukları bilgi birikimini kazandırdı.
“İş Fikri Yarışması Final Etkinliği”nin son gününde dereceye giren takımlar belli oldu: Mersin Akdeniz MEM’den katılan “Hastalıkta Zorluğa Yer Yok” takımı engelli ve yaşlılara yönelik sosyal duyarlılık alanındaki fikirleriyle birinci olurken, Kayseri Ayşe Baldöktü MEM’den “Kaşifler” takımı sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomi alanındaki fikirleriyle ikinci oldu. Hatay İskenderun MEM’den “Palmiye” takımı ise sürdürülebilir ekonomi alanındaki iş fikirleriyle üçüncü oldular.
Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Sayın Ali Karagöz birinci olan takıma plaketlerini ve hediye çekini takdim etti. Sayın Karagöz konuşmasında çıraklık eğitiminin, ülkemizde üretimin ve çalışma hayatının parçası olarak çok büyük bir görev ifa ettiğini ve önemli bir sorumluluk yerine getirdiğini ifade etti. Yarışmada ortaya çıkan iş fikirleriyle her bir öğrencinin geleceğin birer girişimcisi olduğunu ve finalist gençlerin tamamının dünyaya farklı bir pencereden bakarak farklı ihtiyaçlara yönelik değer yarattıklarını söyledi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Genel Sekreter Yardımcısı Sayın Atakan Çelik ikinci olan takıma plaketlerini ve hediye çekini sundu. Sayın Çelik, İMEP programının mesleki eğitim ve gençler açısından çok önemli ve çok değerli olduğunu vurgulayarak tüm finalistleri tebrik etti.
Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu İnsani ve Sosyal Kalkınma Bölüm Başkanı Sayın Laurent Guirkinger üçüncü olan takıma plaketlerini ve hediye çekini verdi. Yaptığı konuşmada Guirkinger, “Her yeni girişim, her yenilikçi iş fikri sadece girişimcinin kendisi için istihdam yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda başkaları için de istihdam fırsatları yaratma potansiyeline sahiptir. Üç gün boyunca, çırak öğrenciler sadece girişimci olmak ya da iş fikirlerini nasıl sunacakları konusunda eğitim almakla kalmadı, aynı zamanda bir ekip olarak nasıl çalışacaklarını da öğrendiler. Bu beceriler, profesyonel yaşamlarında onlara kesinlikle yardımcı olacaktır” dedi. Ayrıca Avrupa Birliği olarak temel hedeflerinden birinin gençlerin somut çalışmalarla kendilerini girişimci olarak ifade etmelerini sağlamak ve girişimcilik yolunda ilk adımlarını atma potansiyellerinin farkına varmalarını sağlamak olduğunun altını çizerek, “Bu yarışmanın bu hedefe ulaşma yolunda önemli bir adım ve katkı olduğuna inanıyorum.” dedi.
İMEP İş Fikri Yarışması’nda finale kalan diğer takımlar;
Çırak öğrenciler arasındaki diyalog, etkileşim ve iş birliğini artırma amaçlı faaliyetler İMEP’in öncelikli faaliyet alanlarından birini oluşturuyor. Bu kapsamda çırak öğrenci forumları, dayanışma etkinlikleri ve iş fikri yarışması hayata geçiriliyor. Program süresince Türk ve Suriyeli çırak öğrenciler, sosyal uyuma yönelik etkinlikler sayesinde birlikte öğrenme, fikir alışverişinde bulunma ve sosyalleşme imkânı elde ediyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
23 Aralık 2024SPOR
23 Aralık 2024GÜNDEM
23 Aralık 2024SPOR
23 Aralık 2024SPOR
23 Aralık 2024GÜNDEM
23 Aralık 2024GÜNDEM
23 Aralık 2024